عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی گردد!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بیش از 43000 گونه مختلف عنکبوت در زمین پرسه می زنند.

عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی گردد!

به گزارش خبرآنلاین، حشرات هشت پا از نظر مقدار و شکل متفاوت هستند و بر اساس رکورد های دنیای گینس، کوچکترین عنکبوت های دنیا از خانواده Symphytognathidae می آیند. عنکبوت های این خانواده می توانند تنها دو سانتی متر باشند.

کوچکترین عنکبوت Patu digua با 0.014 اینچ ثبت شده است، در حالی که عنکبوت خزه ساموایی می تواند به مقدار 0.011 اینچ طول داشته باشد.

اما طرف مقابل این طیف چطور؟ عنکبوت ها چقدر می توانند بزرگ شوند؟

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، بزرگترین عنکبوت دنیا Theraphosa blondi است که معمولاً به عنوان پرنده خوار جالوت شناخته می گردد. طول این رتیل می تواند تا 30 سانتی متر برسد و وزن آن به 6 اونس برسد. رکورد های دنیای گینس می گوید: این مقدار به مقدار ای بزرگ است که یک بشقاب شام را بپوشاند.

نشنال جئوگرافیک می گوید که پرنده خوار جالوت به علت حکاکی قرن هجدهم از یک رتیل در حال خوردن مرغ مگس خوار، این نام مستعار را به خود اختصاص داده است. در حقیقت، این عنکبوت ها به ندرت پرندگان را می خورند و بیشتر از بندپایان استفاده می نمایند.

بر خلاف عنکبوت های دیگر، پرنده خواران جالوت تار نمی اندازند. نشنال جئوگرافیک می گوید، در عوض، این عنکبوت ها ابریشم فراوری می نمایند و از آن برای پوشاندن لانه هایی که در زیر کف جنگل می سازند، استفاده می نمایند.

پرنده خواران جالوت سمی هستند، اما به مقدار ای نیستند که برای انسان سمی باشند. به گزارش نشنال جئوگرافیک، اگر انسان به وسیله یک پرنده خوار جالوت گاز گرفته گردد، نیش آن شبیه نیش زنبور است و تقریباً هرگز نیازی به مراقبت پزشکی ندارد.

منبع: فرارو

به "عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید