آرایش خود را با لباستان ست کنید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، گاهی استفاده از قواعد و قوانین کوچک در مد و زیبایی آنقدر نقش مهمی را ایفا می نمایند که حتی باورمان نمی گردد. یکی از این قواعد و اصول، ست کردن آرایش با رنگ لباس است.

آرایش خود را با لباستان ست کنید

ست کردن آرایش با رنگ لباس واقعا چیزی نیست که هرکسی از آن مطلع باشد و بتواند کاربرد آن را بیابد و این مساله می تواند نقطه تمایز شما باشد. حتی در خصوص ست کردن رنگ لباس با آرایش شما، یک آرایشگر نیز نمی تواند کمکی کند. در این مطلب از وبلاگ آریابلاگ به موضوع ست کردن لباس با آرایش می پردازیم.

چطور باید آرایش خود را با رنگ لباس مان ست کنیم؟

لازم نیست تمام آرایش خود را با رنگ لباس تان ست کنید

اولین نقطه کانونی مهم چشمان شما است. چشم ها نقش بسیار کلیدی در آرایش شما دارند. به همین منظور آرایش چشم ها از اهمیت بالایی برخورد است. تنها ارتباط آرایش چشم با رنگ لباس، رنگ سایه چشم است.

در نتیجه شما می توانید رنگ سایه چشم خود را متناسب با رنگ لباسی که پوشیده اید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تا به اینجای کار از عبارت رنگ مناسب استفاده می کنیم.

نقطه کانونی بعدی شما، لب هایتان هستند. لب ها نیز همچون چشمان شما می توانند توجه دیگران را به راحتی جلب خودشان نمایند. از طرف دیگر خوشبختانه طیف رنگی رژ لب ها بسیار گسترده هستند.

چشم هیچ انسانی قادر نیست تا به صورت همزمان روی چشم و لب شما تمرکز کند. در نتیجه چشم به صورت غیر ارادی روی چشم و لب تغییر فوکوس می دهد و این باعث ایجاد عدم هارمونی بصری صورت شما می گردد.

به همین علت اگر آرایش چشم خود را با رنگ لباس تان ست می کنید، دیگر نباید در پی انتخاب رنگ رژ لبی متناسب با رنگ لباس خود باشید. البته بالعکس نیز صادق است، یعنی زمانی که رنگ رژ لب خودتان را با لباس تان ست می کنید، دیگر سایه چشم شما نباید متناسب با رنگ لباس انتخاب گردد.

از طرف دیگر باید بدانید که اگر آرایش چشم خود را بسیار غلیظ انتخاب کردید و کوشش داشتید تا چشم خود را تبدیل به نقطه کانونی کنید، باید آرایش لب شما بسیار سبک باشد. همیشه باید در نظر بگیرید که آرایش چشم و لب نسبت عکس با یکدیگر دارند.

به عنوان مثال اگر ریمل حجم دهنده استفاده کرده و یک سایه متناسب با رنگ لباس خود زده اید، بهتر است یک رنگ روشن ساده را برای رژ لب خود انتخاب نمایید.

دقیقا از یک رنگ استفاده نکنید

بسیاری از افراد اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند و دقیقا از رنگ لباس خود برای آرایش صورت شان استفاده می نمایند. این نکته شاید شباهت زیادی به نکته قبل داشته باشد اما آنقدر افراد مختلف این اشتباه را مرتکب می شوند که باید در یک قسمت جداگانه آن را مورد بحث قرار گرفته است.

اگر می خواهید یک ست زیبا داشته باشید، اصلا لازم نیست از رنگ های دقیقا یکسان بهره ببرید. به عنوان مثال اگر یک لباس قرمز سیر را انتخاب کرده اید، انتخاب یک رژ لب قرمز سیر یک انتخاب بسیار ساده خواهد بود، اما اصلا از نظر مد و زیبایی صحیح نیست.

شاید بار ها و بارها دقیقا عین این مثال را مشاهده کرده باشید. رنگ قرمز سیر در بین بانوان بسیار محبوب بوده و بسیاری از آن ها ترجیح می دهند که این رنگ را برای لباس خود انتخاب نمایند. در بیشتر مواقع نیز یک رژ لب سیر آرایش غالب خواهد بود و به این طریق سعی در ست کردن آرایش با رنگ لباس دارند.

از انتخاب رنگ موی خود برای آرایش اجتناب کنید

این یک نکته کاملا فنی بوده و شاید در کمتر جایی بیان گردد. البته علت کمتر بیان شدن این مساله نشانه بی اهمیت بودن آن نیست، بلکه معمولا کمتر پیش می آید که رنگ لباس یا آرایش هم رنگ مو های یک نفر باشد.

اما به صورت کلی باید در نظر بگیرید که اگر رنگ مو های خود را طلایی یا بلوند کرده اید، آرایش طلایی روشن اصلا رنگ مناسبی برای شما نخواهد بود. در این مورد باید گفت که کوشش کنید رنگ لباس تان هم رنگ موی شما نباشد. به این طریق دیگر لازم نیست که از پالت رنگی برای لباس، رنگ مو و رنگ آرایش استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه با بودجه کم خوشتیپ باشیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آرایش خود را با لباستان ست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایش خود را با لباستان ست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید