واکنش سفارت آمریکا در ریاض به عملیات یمنی ها در عمق خاک سعودی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از وبگاه شبکه تلویزیونی العربیه، سفارت آمریکا در عربستان سعودی امروز دوشنبه به حملات دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضعی در عربستان واکنش نشان داد.

واکنش سفارت آمریکا در ریاض به عملیات یمنی ها در عمق خاک سعودی

سفارت آمریکا در ریاض با جانبداری از عربستان در این خصوص اعلام نمود: حملات اخیر حوثی ها به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می کنیم!

واشنگتن بدون اشاره به تداوم جنایت ائتلاف به سرکردگی سعودی به مردم مظلوم یمن، دفاع یمنی ها از خود را حمله به زیرساخت های غیرنظامی و حیاتی نامیده و از آن ابراز نگرانی کرده است.

شب گذشته نیروهای مسلح یمن بیانیه ای صادر و در آن اعلام نمودند: به فضل خداوند نیروی موشکی و پهپادی توانست عملیات گسترده هجومی با 14 پهپاد و 8 موشک بالستیک را در مقیاس گسترده در خاک سعودی انجام دهد.

در این بیانیه آمده بود: در میان پهپادها و موشک هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد ،10 پهپاد از نوع صماد 3 و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت. در عملیات توازن بازدارنده 6، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه های نظامی در عسیر و جیزان با 4 پهپاد از نوع 2k و موشک های بدر مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

در همین حال، فعالان عرب زبان در فضای مجازی فایل ویدئویی مربوط به عملیات شب گذشته نیروهای مقاومت یمن علیه مواضع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در شهرهای الدمام و الظهران را به صورت گسترده بارگذاری کردند.

فعالان سعودی با انتشار پست هایی اعلام نمودند که برای نخستین بار یک جنگ واقعی را به چشم دیدند.

به دنبال عملیات اخیر نیروهای یمنی، حرکت هواپیماها در بسیاری از فرودگاه های عربستان سعودی هم چنان متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش سفارت آمریکا در ریاض به عملیات یمنی ها در عمق خاک سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت آمریکا در ریاض به عملیات یمنی ها در عمق خاک سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید