مصوبه قانونی سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 24 سال است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران (پانا) - موضوع تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به قوانین دو سال پیش بار دیگر در دستور کار دیدبان شفافیت و عدالت کشور قرار گرفته است. این دیده بان که نقش مهمی در افزایش سقف سنی از 22 سال به 24 سال داشته است به زودی در جلسه ای با بعضی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به آنالیز موضوع خواهد پرداخت.

مصوبه قانونی سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 24 سال است

طی روزهایی که از انتشار دفترچه کنکور سراسری 1400 می گذرد موضوع محدودیت سنی درج شده در این دفترچه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان کشور بار دیگر در صدر خبرهای آموزش و پرورش نهاده شد.

سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در نتیجه کوشش داوطلبان و کمپین های مختلف خاتمه سال گذشته از 22 سال به 24 سال افزایش یافت که خبر خوشی برای علاقه مندان ورود به دستگاه تعلیم و تربیت کشور بود اما این مصوبه تنها یک سال (1399) در فصل ورود به دانشگاه ها اجرا شد و سال جاری انتشار دفترچه های جدید کنکور حکایت از این دارد که سقف سنی بار دیگر به عدد 22 سال بازگشته است.

این خبر واکنش های متعددی را در بین مسئولان و فعالان آموزش و پرورش کشور برانگیخته است که یکی از این مراجع دیدبان شفافیت و عدالت کشور است که طی دوسال گذشته برای افزایش دوسال به سقف سن ورود به سیستم تربیت معلم بسیار کوشش نموده است.

علی امرایی، عضو کارگروه آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور، در گفت وگو با پانا درباره این تغییر گفت: مطابق دفترچه اعلامی از سوی سازمان سنجش، حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 99، 24 سال بود و پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه فرهنگیان بر همین اساس رخ داد این در حالی است که اخیرا سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام کنکور اعلام نموده است که حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 22 سال است و این تصمیم یعنی برگشت به مصوبه سال 91.

وی اضافه نمود: در سال 91 کمیسیون نیروی انسانی شورای عالی آموزش و پرورش حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را 22 سال مصوب کردند که این مصوبه از همان سال به بعد مورد اعتراض داوطلبان کنکور شد.

امرایی درباره کوشش های دیده بان شفافیت و عدالت در تغییر سقف سنی گفت: این اعتراضات در سال 98 دیدبان شفافیت و عدالت با یاری داوطلبان کنکور اعتراض گسترده ای به این موضوع سامان دادند تا جایی که وزیر آموزش و پرورش به این مسئله واکنش مثبت نشان و قول پیگیری داد.

وی افزود: با آغاز به کار مجلس یازدهم پیگیری موضوع در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی آغاز شد و از مسئولین مربوطه دعوت شد تا درخصوص این مسئله جوابگو باشند و در ادامه این رایزنی ها در شهریور ماه سال جاری جلسه ای در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید که طی این جلسه مصوب شد که حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22 به 24 سال افزایش یابد و سازمان سنجش نیز این موضوع را سریعا در کنکور 99 اجرایی کرد.

وی با اشاره به انتشار دفترچه کنکور سال 1400 طی روزهای اخیر اظهار کرد: با این حال مجدداً در آخرین اطلاعیه از سوی سازمان سنجش حداکثر سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را 22 سال اعلام نمودند که خود باعث تشویش اذهان داوطلبان شده است و روحیه خود را برای ادامه مطالعه و سخت کوشی در این زمینه از دست داده اند، چرا که معتقد هستند سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید مطابق مصوبه قانونی باشد و بر مبنای 24 سال ارزشیابی گردد.

عضو کارگروه آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور درباره تازه ترین اقدامات دیده بان در این زمینه گفت: هفته گذشته با مسئولان دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش رایزنی های لازم انجام شد و این موضوع را آگاه شدند و حتی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام نمود که ما تغییری در مصوبه شهریور ماه سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نداشته ایم و اصلاحات لازم باید صورت گیرد اما تا به حال اصلاحیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است و مبنا همان 22 سال است.

وی در خاتمه تاکید نمود: به زودی با بعضی از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل جلسه خواهیم داد تا به طور ویژه موضوع سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آنالیز گردد و انشالله که این موضوع به مانند شهریور ماه سال جاری حل گردد و سن پذیرش به 24 سال افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مصوبه قانونی سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 24 سال است" امتیاز دهید

3 کاربر به "مصوبه قانونی سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 24 سال است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه قانونی سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 24 سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید