فیلم های 2021 راک کوشش او برای تبدیل شدن به ایندیانا جونز را ناکام گذاشتند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، به نظر می رسد فیلم های 2021 دواین جانسون، معروف به راک، یعنی شرایط قرمز (Red Notice) که از نتفلیکس پخش می گردد و کشتی کروز جنگل (Jungle Cruise) کمپانی دیزنی، کوشش او به سبک ایندیانا جونز، برای متمایز کردن خود باشد؛ اگرچه هیچ کدام از این دو فیلم با سری فیلم های کلاسیک ایندیانا جونز هم خوانی نزدیکی ندارند.

فیلم های 2021 راک کوشش او برای تبدیل شدن به ایندیانا جونز را ناکام گذاشتند

راک در دو دهه گذشته به یکی از بزرگ ترین ستاره های سینما در دنیا تبدیل شده است. او در طول سال ها در چندین فرنچایز به عنوان نقش اول یا مکمل حضور داشته است.

در واقع او فرنچایز سریع و خشمگین را احیا نمود و جومانجی را دوباره مجذوب نماینده کرد. آخرین فیلم های او با عناوین شرایط قرمز و کشتی کروز جنگل، اولین فیلم هایی هستند که هر دو به عنوان مجموعه های ادامه دار شناخته می شوند. شرایط قرمز، با وجود اینکه گران ترین فیلم نتفلیکس است، نقدهای منفی زیادی دریافت نموده است. سفر جنگلی، از نظر انتقادی کمی بهتر بود؛ با این حال همچنان به علت استفاده بیش از حد از جلوه های ویژه و کپی آزادانه از فیلم هایی بهتر (از جمله مومیایی، دزدان دریای کارائیب و مهم تر از همه، ایندیانا جونز) نقد شد.

در حالی که دواین جانسون، خود مجذوب نماینده همیشگی اش در هر دو فیلم است، اما هر دو کاراکتر فرمول پذیر و قابل پیش بینی هستند و از توخالی و سبک بودن در آن واحد، رنج می برند. این دو فیلم، سعی نمی نمایند تأثیرپذیرفتن های خود از ایندیانا جونز را پنهان نمایند (در شرایط قرمز، حتی به طور خلاصه به آن اشاره می گردد و رایان رینولدز، در حال سوت زدن مارش مهاجمان معروف جان ویلیامز است). با این حال، در تقلید از فرمول جست وجوی دنیا و یافتن گنج که به وسیله سری ایندیانا جونز رایج شد، هم شرایط قرمز و هم کشتی کروز جنگل، بیننده را به مقایسه های نامطلوبی دعوت می نمایند.

مهاجمان صندوقچه گمشده به عنوان یکی از برترین فیلم هایی که تا به حال ساخته شده قلمداد می گردد و هر دو فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ (Indiana Jones and the Temple of Doom) و ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade) دنباله های ارزشمندی از آن هستند. این مجموعه مانند سریالی است که نسل به نسل آن را پذیرفته اند و به راحتی می توان دید که این موضوع تا ابد ادامه دارد. برعکس، در حالی که فیلم های دواین جانسون معمولا پیروز هستند، اغلب تفریح های سبکی به شمار می فرایند که تأثیر ماندگاری بر جای نمی گذارند. تصور اینکه نسل های بعدی از هواداران سینما در 40 سال آینده، حاضر شوند از دیدن فیلم های تکراری شرایط قرمز و کشتی کروز جنگل لذت ببرند، سخت است. در حالی که فیلم های ایندیانا جونز (حداقل سه گانه اصلی)، برای دهه ها قابل دیدن هستند.

ایندیانا جونز آزمون زمان را پس داده است و واضح است که دواین جانسون در فیلم های نتفلیکس و دیزنی، نسخه خودش از فرمول آن را به امید دستیابی به امتیازی مشابه با قدرت اثرگذاری طولانی مدت آن دنبال می نماید. دواین جانسون در کوشش برای کپی برداری از فیلم های ایندیانا جونز باید متوجه باشد که ایندیانا جونز یک ابرقهرمان نیست؛ او یک مرد (نسبتا) معمولی است که در موقعیت های خارق العاده ای قرار می گیرد و هر چه پیش می رود از آن ها سربلند بیرون می آید. این سرسختی و نبوغ او است که معمولا او را نجات می دهد، نه انداز عضلاتش. هنگامی که او وارد مبارزه می گردد، معمولا یک فرد ضعیف است؛ در حالی که این یکی از جاهایی است که راک کوشش می نماید خود را نشان دهد. علاوه بر این، در حالی که فیلم های ایندیانا جونز اکشن دیدنیی دارند، بیشتر به صورت عملی فیلم برداری شده اند. شرایط قرمز و کشتی کروز جنگل هم صحنه های اکشن فراوانی دارند؛ اما مملو از جلوه های ویژه غیرقابل قبول هستند و ظاهرا در بیشتر قسمت ها روی صحنه ها صدا گذاری شده است و در نتیجه توخالی به نظر می رسند.

اگرچه این دو فیلم نمی توانند شمع ایندیانا جونز را روشن نگه دارند، اما نباید فراموش کرد که دواین جانسون هنوز یک سوپراستار است. کشتی کروز جنگل، رسما دنباله ای در حال توسعه دارد و شرایط قرمز هم ماجراجویی های بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت. امیدواریم هر قسمت بعدی، بتواند نواقص قسمت اول را رفع کند و (در صورت ادامه کپی کردن فیلم دکتر جونز)، درک نمایند که چه چیزی فیلم های ایندیانا جونز را بسیار خاص نموده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیلم های 2021 راک کوشش او برای تبدیل شدن به ایندیانا جونز را ناکام گذاشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های 2021 راک کوشش او برای تبدیل شدن به ایندیانا جونز را ناکام گذاشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید