دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، اسرارآمیز و زیبا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بسیاری از ما تصاویر زیبا، دیدنی و شگفت انگیزی را از پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا دیده ایم بدون آن که نام آن را بدانیم. دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، یکی از پر بازدیدترین مکان های کشور آمریکا است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشد. این منطقه در حقیقت قسمتی از رشته کوه آپالاچی (Appalachian Mountains) است که در مرز دو استان کارولینای شمالی و تنسی واقع شده است. پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی که جز میراث جهانی یونسکو است دارای 220 کیلومتر مربع مساحت است. منظره ها زیبا، حیات وحش و رودخانه های جاری بخشی از جذابیت های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا است که هر سال بیش از 9 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی و دانستن نکات مورد احتیاج برای سفر به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا در ادامه با ما همراه باشید. در این متن بعلاوه با دسترسی به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی نیز آشنا خواهید شد.

دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، اسرارآمیز و زیبا

چرا نام این منطقه، اسموکی (دودی) است؟

شاید علت این که پارک ملی کوه های بزرگ آمریکا نام اسموکی یا همان دودی را دارد، برای همه جالب باشد. برای متوجه شدن علت این نامگذاری عجیب باید کمی زحمت به جان خریداری کنید و به بالای کوه Clingmans Dome بروید. از بالای این کوه با منظره بی نظیری روبرو خواهید شد. وقتی روی سکوی بازدید این بخش از پارک ملی کوه های اسموکی آمریکا بروید، منظره ای می بینید از مه. پوششی از مه تمام منظره مقابل چشمان شما را زیر خود گرفته و حالتی دارد شبیه به دود. علت نامگذاری پارک ملی کوه های بزرگ آمریکا به نام اسموکی همین منظره بی نظیر است. در تاریخچه پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی علاوه بر منظره ها بکر و رویایی می توانید شاهد تماشا هشتاد بنای تاریخی و قدیمی نیز باشید. خانه ها و کلیساها در کنار آسیاب های قدیمی از دیگر تماشای های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا است. Cades Cove با داشتن یک کلیسای متدیست، پر بازدیدترین منطقه تاریخی در زمان دسترسی به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی است.

چه زمانی به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا بروید؟

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا در تمام 365 روز سال و به صورت شبانه روزی باز است و هیچ محدودیتی برای ورود جهانگردان ندارد اما نباید فراموش کنید که زمستان های سرد و برفی این منطقه می تواند عاملی بازدارنده ای برای تماشا همه زیبایی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا باشد. بارش برف بسیاری از مسیرها را مسدود می کند و گردش کردن در این منطقه بکر را کاری سخت می کند مگر این که اهل یخ نوردی باشید. برای اینکه از شرایط آب و هوایی پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا آگاه باشید، می توانید با شماره تلفن (865) 436-1200 تماس بگیرید و با کسب اطلاعات لازم، زمان سفر خود را تنظیم کنید. البته همانطور که همه می دانند فصل پاییز با رنگ های متنوع و زیبای خود پادشاه فصل ها برای رفتن به دل طبیعت است. در این فصل طبیعت دست به رنگ آمیزی خود می زند و برگ های گوناگونی که روی زمین ریخته است در کنار رودخانه ها و آبشارها، منظرهی رویایی و خیره نماینده را مقابل چشم جهانگردان می گذارد و تصاویری جلوی روی شما می گذارد که باور نخواهید کرد. فصل پاییز و ماه های نوامبر و سپتامبر زمانی است که اگر پا به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا بگذارید، هیچ وقت تصاویر بی بدیل آن را از یاد نخواهید برد.

چگونه در پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا اقامت کنید؟

برای اقامت در پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا مکان های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. این اقامتگاه ها در دل طبیعت بکر و زیبای پارک و یا در نزدیکی های در های ورودی وجود دارند. بسته به بودجه ای که می خواهید هزینه کنید، می توانید یک اقامتگاه مناسب انتخاب کنید. اما یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های اقامت در پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا لژ Le Conte است که بر بالای کوهی به همین نام قرار گرفته است اما برای ماندن در این مکان باید از قبل برای رزرو آن اقدام کنید. نکته مهم برای جهانگردانی که قصد ورود به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا دارند، این است که این منطقه تماشای هزینه ورودی ندارد و رایگان است.

مسیرهای دسترسی به پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی کجا است؟

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا دارای دو ورودی اصلی است. اولین ورودی در چروکی (Cherokee) کارولینای شمالی قرار گرفته است و ورودی بعدی در گتلنبرگ (Gatlinburg) تنسی . وجود فرودگاه های نزدیک به این پارک تماشای از مزایای دیگری است که جهانگردان را به سمت پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا سوق می دهد. در 72 کیلومتری غرب ورودی گتلزبرگ فرودگاهی به نام McGhee-Tyson قرار گرفته است که در جنوب ناکسویل (Knoxville) واقع است اما اگر قصد دارید از ورودی چروکی وارد پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا شوید باید به فرودگاهی بروید که در 96 کیلومتری شرق این ورودی قرار گرفته است. نام این فرودگاه Asheville است.

تماشای های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی چیست؟

تماشای های این پارک متنوع و مطابق سلیقه های مختلف است. بسته به علاقه و توان بدنی خود می توانید از تماشای های گوناگون پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا لذت ببرید. این پارک به جز منظره ها مه آلود و بناهای قدیمی و تاریخی که درباره اش صحبت شد و منظره ها پاییزی هزار رنگ، تماشای های فوق العاده دیگری هم دارد که برای آشنایی با آن ها همچنان همراه ما باشید.

آبشارهای بی نظیر

تعدد آبشار در پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا یکی از جاذبه های جهانگردی این طبیعت بی نظیر است. یکی از تماشای ترین و پر بازدیدترین آبشارهای پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا در 20 کیلومتری غرب مرکزی جهانگردی به نام Sugarlands قرار گرفته است. نام این آبشار بی نظیر Meigs است.

حیات وحش منحصر به فرد

پوشش گیاهی انبوه و دست نخورده پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا، رویت حیات وحش منحصر به فرد این منطقه را با مشکل روبرو می کند اما اگر علاقه دارید تا حیواناتی از قبیل خرس سیاه، گوزن دم سفید، راکون و موش خرما را ببینید باید با رفتن به منطقه های چون Cades Cove و Catalooche شانس خود را افزایش دهید.

سوارکاری با اسب در میان طبیعتی رویایی

تورهای بسیاری وجود دارند که همراه راهنما شما را سوار اسب می نمایند تا در مسیرهایی رویایی به اسب سواری بپردازید. این اسب سواری بسته به انتخاب شما می تواند از چهل و پنج دقیقه تا چند ساعت ادامه پیدا کند. سوارکاری در دل طبیعت پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا تجربه ای است که از فکر هیچ جهانگردی پاک نخواهد شد.

پیاده گردی و قدم زدن در میان رویا

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. قدم زدن و پیاده گردی در میان این پارک، همچون سیر کردن در رویایی است که زیبایی اش هوش از سر هر جهانگردی می برد. اگر قصد پیاده گردی در منطقه ها دور دست تر این پارک ملی را دارید باید نکات ایمنی را رعایت کنید و ابزار مناسب همراه خود ببرید.

سخن آخر

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا یکی از زیباترین منظره ها طبیعی دنیا است که سالانه نه ملیون جهانگرد را در خود پذیرایی می کند. بدون شک این تعداد جهانگرد می تواند بیان گر زیبایی های این منطقه بکر و رویایی باشد. وجود بناهای تاریخی و آبشارهای متنوع در میان طبیعتی بی نظیر، هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد و یک خاطره فرح بخش را در روح و روان جهانگردان ثبت می کند.

منبع: همگردی

به "دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، اسرارآمیز و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، اسرارآمیز و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید